Financieel Adviescentrum
Nederland
Kundig en transparant

Positieve geluiden over helderheid advieskosten

vrijdag, 25 januari 2013

Een ruime meerderheid van de consumenten is inmiddels bekend met het provisieverbod. De meeste consumenten (70%) zijn ervan op de hoogte door berichten in de media, en niet via de adviseur of verzekeraar. Ongeveer twee derde is neutraal tot positief over de veranderingen. Wie positief is, is dat vooral omdat hij precies weet wat hij waarvoor betaalt. Dat blijkt uit een meting onder 500 consumenten door onderzoeksbureau GfK, in opdracht van het Verbond. Van Verzekeraars.

FACN werkt al sinds 2006 met vaste kosten voor advies en bemiddeling en onderschrijft deze bevindingen. Al onze klanten zijn al jaren positief over de helderheid van provisieloos werken, tegen vaste tarieven.

Er is geen eenduidig beeld van hoe mensen over de veranderingen denken. Ze zijn niet uitgesproken negatief (slechts 8% is (zeer) negatief), maar ook niet uitgesproken positief: 36% is (zeer) positief. De positief gestemden vinden het vooral prettig dat ze nu precies weten wat ze voor advies betalen.

« Terug naar nieuwsoverzicht
Nieuwsbrief
Meld u aan voor de nieuws- brief en blijft op de hoogte van het laatste nieuws.