Financieel Adviescentrum
Nederland
Persoonlijke service

Consument schrikt van hypotheekadvieskosten

maandag, 2 juli 2012

Consumenten willen het liefst een ‘echt’ adviesgesprek, maar als ze de kosten weten switchen ze massaal naar goedkopere bedieningsconcepten.

Veel consumenten kiezen daardoor voor digitale advisering of voor execution only.

Dit blijkt uit onderzoek i.o.v. Stichting Erkend Hypotheekadviseur (SEH). Zonder kostenvermelding kiest 40% voor een volledig advies- en bemiddelingstraject in persoon, 29% voor een combinatie van zelfwerkzaamheid en advies/bemiddeling door een adviseur, 14% voor advies en bemiddeling via internet 11% voor execution only.

Na vermelding van de kosten kiest 19% voor dat bedieningsconcept, 26% voor zelfwerkzaamheid en advies, 17% voor online advies/bemiddeling en 28% voor Execution only.

« Terug naar nieuwsoverzicht
Nieuwsbrief
Meld u aan voor de nieuws- brief en blijft op de hoogte van het laatste nieuws.